امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۲۸:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه منصوب شد

با حکم رئیس ستاد امر به معروف نهی از منکر استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه منصوب شد.

به گزارش راه ملت،حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم در آئین معارفه دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: بهترین امت روی زمین آنهایی هستند که  امر به معروف و نهی از منکر بین آنها رواج دارد.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بخواهیم شریعت اسلام در جامعه رشد کند تنها راه آن امر به معروف است چرا که مردم مقابل منکرات می‌ایستند و ظلم کم می‌شود.
وی شاکله جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر را اداری و مردمی عنوان و بیان کرد: در حوزه اداری یکی از تکالیف نظارت بر دستگاه‌هاست که شکل‌گیری شوراهای امر به معروف در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام پیش‌قدم افزود: در بحث مردمی گروه‌های مطالبه‌گر در عرصه‌های مختلف تشکیل و هر کدام در حوزه تخصصی خود عمل کند.

حجت‌الاسلام علی‌ وحدانی‌فر در آیین معارفه جانشین و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام را مسئله عاشورا عنوان و اظهار کرد: مهم‌ترین فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه، امر به معروف را از جمله مسائل اجتماعی عنوان و افزود: اگر جامعه و مردم و مسئولان همدیگر را امر به معروف کنند، درصد اشتباهات پایین خواهد آمد.
وی تصریح کرد: اولین کسانی که امر به معروف سرلوحه کار خود قرار دهند مسئولان هستند و باید تلاش شود امر به معروف یک فضای صرفا اداری نباشد و این را به سمت مردم ببریم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه امر به معروف فقط مختص حجاب نیست و در همه حوزه‌های اجتماعی باید امر به معروف صورت بگیرد گفت: اگر طی سالهای گذشته بحث ارز ترجیحی برای مردم تبیین می‌شد امروز متحمل این‌ همه آسیب نمی‌شدیم.
وی بیان کرد: اگر فرهنگ امر به معروف در جامعه مورد توجه قرار گیرد و احساس مسئولیت شود آن جامعه سالم است.
امام جمعه دهدشت خواستار حمایت همه مسئولان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد و خاطرنشان کرد: این ستاد را به سمت مردمی شدن پیش ببریم تا فشارها کمتر شود.

 در این آیین حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امام جمعه شهر سوق به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه معارفه شد.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه نیز در این آئین، یکی از مسائل امر به معروف را اقامه نماز جماعت در ادارات عنوان و اظهار کرد: متاسفانه این مهم در ادارات جدی گرفته نمی‌شود که نیازمند یک بازنگری در این زمینه هستیم.
وی خواستار همراهی همه مسئولان برای پیشبرد کارها شد و بیان کرد: ما باید با فرهنگ‌سازی و قوه کمک‌کار مسئله امر به معروف را در جامعه نهادینه کنیم.
منبع: راک نیوز
منتشر شده در :2022/05/24 - 03:05|شناسه خبر: 74365 228 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه