امروز :جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۶:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حضور مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در برنامه رادیویی استان و توسعه

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه رادیویی استان و توسعه به تشریح برنامه های حوزه اشتغال این نهاد درخصوص توانمندسازی مددجویان پرداخت.

به گزارش راه ملت و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور تشریح برنامه های توانمندسازی کمیته امداد در حوزه اشتغال در برنامه رادیویی استان و توسعه حضور یافت.

مبشری ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: کمیته امداد حضرت امام کمتر از یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف توجه به اقشار نیازمند توسط جمعی از بزرگان پایه گذاری شده و گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد ازابتدای تأسیس تاکنون خدمات مؤثری به جامعه نیازمند تحت حمایت خود ارائه داده است، افزود: در ابتدا بیشتر بحث معیشت نیازمندان مطرح بود و کمک به سوی خدمات دیگری از جمله مسکن، درمان، دانش آموزان و دانشجویان، کمک های تسهیلاتی و اشتغال مددجویان روی آورده است.

مبشری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ هزار خانوار با جمعیت ۱۱۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان سرپرست خانواده، ایتام و همچنین افراد از کار افتاده هستند که در یکی دوسال اخیر تعدادی از افراد بیکار تحت عنوان تبصره ۱۴ به جمعیت جامعه هدف این نهاد اضافه شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در استان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند ما وظیفه داریم در بعد توانمندسازی برای آنها کار انجام دهیم و فرهنگ کار و تولید را در جامعه گسترش دهیم.

 مبشری اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان و گروههای هدف تحت پوشش کمیته امداد یکی از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد است.  

 وی با بیان اینکه به منظور توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال پایدار سرلوحه کارکمیته امداد است، گفت: در سال گذشته ۶ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد توسط این نهاد به وجود آمده است.

 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف گذاری کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید ایجاد هشت هزار و ۱۰۰فرصت شغلی برای جامعه هدف خود است.

مبشری اظهار کرد: امید است با تعامل و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل بتوانیم اقدامات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی و در نهایت خودکفایی آنان برداریم.

منتشر شده در :2022/05/24 - 08:05|شناسه خبر: 74381 459 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه