امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۹:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد: تسهیلات مشاغل خانگی در این استان برگشت نخورده است/مجموعه کار محل باجگیری نیست

مدیرکل کار و تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک انحراف در سیر پرونده‌های اشتغال و همچنین برخی اقدامات عجیب در گذشته سخن به میان آورد.

به گزارش راه ملت؛ مدیرکل کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران به رفع ابهام برخی موضوعات در این مجموعه پرداخت و گفت: یکی از مباحث مربوط به بحث برگشت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان است که اصولاً در تسهیلات چیزی به نام برگشت وجود ندارد.

حمیدرضا واعظی زاده گفت: از تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ ماموریت خود را در این مجموعه شروع کردیم مهمترین مسئله اشراف بر محیط و وضعیت موجود بود که وضعیت موجود چگونه است.

وی افزود: در بحث مشاغل خانگی از تاریخی که شروع کردیم عدد موجودی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مانده تسهیلات مشاغل است و به همکاران خود گفته که متناسب با این منابع مجوزها را بررسی کنند.

این مسئول تصریح کرد: به مبلغ ۸ میلیارد تومان را در قالب یک لیست به بانکهای عامل ابلاغ کردیم و همین طور بنیاد علوی که به ما اعلام کرد تا ۱۰ میلیارد تومان می‌توانید طرح داشته باشید که لیست ۳۷۹ نفری را به بانک سینا فرستادیم و نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و لیست معرفی شده ها را میان بانک ها تقسیم و تعدیل کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: در فضای رسانه ای موضوعی مطرح شده که تسهیلات مشاغل خانگی برگشت خورده که عبارت برگشت خوردن برای تسهیلات مشاغل خانگی اصلا موضوعیت ندارد و نادرست است فقط می توان گفت این اعتبارات مصرف شده یا مصرف نشده و لذا هیچ گونه برگشتی وجود ندارد.

این مسئول افزود: معاون وزیر کار نامه‌ای را فرستاده که عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۱ باشد و با ساز کارهای سال جاری و با اعتبارات ابلاغی در این سال برنامه‌ریزی شود ولی قبلاً منابع سال گذشته می توانست به سال جدید برود.

واعظی‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: مبلغ ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات سال جاری برای بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: سرجمع برای دو بانک رفاه و توسعه تعاون در قالب ۱۲۰۷ طرح به مبلغ بیست و یک میلیارد و نهصد و سی میلیون تومان به این دو بانک معرفی شده است که یازده میلیارد و پانصد و هفتاد میلیون تومان در بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

این مسئول گفت: در سال ۱۴۰۰ هم در مدت یک ماه که ما در این مجموعه حضور داشتیم به مبلغ بیش از ۹ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون متقاضیان معرفی شدند و لذا هیچ گونه برگشتی در کار نبوده است و رسانه‌ها باید انصاف در قلم و نوشتن را رعایت کنند.

وی در ادامه به یک موضوع حاشیه ساز در استان راجع به ساخت مجتمع ورزشی دنا اشاره کرد و گفت: بحثی را در اول سال در قالب ماده ۵۶ مطرح کردند که باید اول از همه ماهیت ماده ۵۶ را دانست.

واعظی‌زاده در تشریح حاشیه‌سازی‌های این پروژه و تسهیلات آن گفت: در سفر معاونین سابق وزیر از جمله دکتر پناه در دولت قبل به استان کهگیلویه و بویراحمد قرار شد از محل ماده ۵۶ به مبلغ چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان تسهیلات، مجموعه ورزشی در شهرستان دنا ساخته شود.

این مسئول افزود: این موضوع در دوره ۲ مدیر قبل از ما اتفاق افتاده بود برای مثال قرار بود این مبلغ به مدت سه ماه توسط پیمانکار جذب شود که جای سوال است آیا جذب این مبلغ در مدت سه ماه شدنی بود؟ همچنین ذیحساب و بانک باید در کنار دستگاه قرار می گرفتند و باید پروانه ساخت برای آن مد نظر قرار می گرفت که چنین نشد اما ما نیز پیگیری های مستمر برای برای این کار انجام دادیم.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال گذشته قراردادی را امضا کردیم تا اجرای آن چهار ماه تمدید شود و ذی حساب هم به صورت مشروط آن را امضا کرد و زیر بار نرفت، حرف آنها این بود که باید تامین اعتبار شود و بانک هم این شرایط را نمی پذیرفت جلساتی را با بانک و ذی حساب برگزار کردیم تا این موضوع حل شود.

واعظی با بیان اینکه علاوه بر بانک و ذی‌حساب جلساتی را نیز با وزارتخانه برگزار کردیم گفت: همچنین استاندار مکاتبه ای با وزارت خانه داشت نامه برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زده شود و ترتیبی اتخاذ گردد تا سند مجموعه هم به نام استان زده شود بعد از عبور همه این مراحل باز هم ذی حساب زیر بار نرفته اما پیگیری های خود را انجام دادیم و لذا در این خصوص اصولاً اعتباری برگشت نخورده و بحث اعتبار هم در کار نیست بلکه یک وام و تسهیلات است که در زمان دو مدیرکل قبل بوده است.

وی به موضوع مراجع حل اختلاف هم اشاره کرد و گفت: همه می دانند آرای ما همیشه از آرای برتر کشور در حوزه روابط کار بوده و مستندات آن موجود است و جز ۱۰ رای برتر کشور همواره شناخته شده است.

واعظی‌زاده ادامه داد: از زمان هجمه کرونا حجم پرونده های روابط کار در مجموعه ما بسیار بالا بود روزی که آمدیم روند رسیدگی به پرونده ها در استان نیز روندی طولانی بود دلیل اینکه حجم پرونده ها در شهرستان ها زیاد است و کارشناسان هم محدود هستند لذا برنامه تحولی برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه در جایی عنوان شده در گچساران هیئت وجود ندارد گفت: این موضوع کذب است در اتفاقی عجیب در گذشته هیئت را از گچساران به یاسوج آورده بودند که ما گفتیم هیئت ها باید همانجا به کار خود ادامه دهند و اعضای جدیدی را وارد کردیم تا تبانی‌های احتمالی شکسته شود و در سه شهرستان هم که هیئت تشخیص وجود نداشت هیئت های تشخیص راه اندازی شد تا همانجا مورد بررسی قرار گیرند و این گونه حجم پرونده ها بسیار کم شد و با شناور کردن هیئت‌ها الان وضعیت در شهرستان‌های ما بسیار خوب شده و طول رسیدگی به پرونده های روابط کار نزدیک به نرم کشوری است و همچنین تعداد کارشناسان روابط کار ما افزایش یافته است در هر شهرستان یک نفر مامور تحقیق شده تا پرونده ها کمتر به کارشناسان ارجاع و هزینه اضافی روی دست مردم نگذاریم و اکنون در بحث روابط کار وضعیت عادی در استان وجود دارد.

مدیرکل کار استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به یک موضوع حاشیه‌ای دیگر اشاره کرد که تعدادی کارمند در سامانه برای گرفتن تسهیلات اشتغال ثبت نام کرده بودند و در گذشته هم روندی برای پیشگیری از این کار وجود نداشت.

وی گفت: در بررسی پرونده ها به تعداد ۵ کارمند رسیدیم که از رسیدگی به پرونده آنها برای گرفتن تسهیلات جلوگیری کردیم اما عده‌ای این اقدام ما را وارونه جلوه داده و نوعی تخلف از سوی ما به سمع و نظر مردم رساندند.

واعظی‌زاده با بیان اینکه سیر اقدامات قانونی و جلوگیری از بی‌قانونی‌ها صدای خیلی‌ها را در خواهد آورد گفت: به حتم با برخوردهای قانونی ما در آینده صدای جیغ آنها بیشتر شنیده خواهد شود و این افراد بدانند مجموعه کار استان محل باجگیری آن‌ها نخواهد بود.

منبع: فارس

منتشر شده در :2022/07/13 - 07:07|شناسه خبر: 77020 204 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه