امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۲۸:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

علت اصلی مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد/ شایع‌ترین سرطان‌ها در استان را بشناسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث و اختلالات روحی و روانی سه عامل مرگ و میر در استان است.

به گزارش راه ملت؛ روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر محمد ملک‌زاده در کارگروه فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تدوین سند بیماری‌های غیرواگیر گفت: در سند ملی، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت عامل مرگ و میرها است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان ها سوانح و حوادث جاده‌ای و اختلالات روحی و روانی بیشترین عامل مرگ و میر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بیان کرد: کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات عامل افزایش بیماری‌های غیرواگیر و مرگ و میرها است که طی سه سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا مورد غفلت قرار گرفت اما با فروکش کردن کرونا، در استان برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است.

دکتر ملک زاده، با بیان اینکه ۲۸ درصد مرگ و میرها به دلیل مرگ های زودرس است، عنوان کرد: سرطان سینه، تیروئید، پوست، معده، پروستات و روده بزرگ شایع‌ترین بیماری‌های سرطان در استان هستند.

رییس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به بالا بودن چاقی در استان گفت: در باغ‌های تفریحی که در استان وجود دارد باغ‌هایی است که قلیان و سیگار به عنوان پیک‌نیک افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد حتی پاتوق‌هایی در کافی‌شاپ است که محل توزیع مواد مخدر است.

منتشر شده در :2023/02/22 - 08:02|شناسه خبر: 81531 173 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه