امروز :جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۲۶:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با تهیه زیرساخت‌های لازم همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

به گزارش راه ملت و به نقل از صدای جنوب؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری این استان افزود: حدود هزار و ۶۲۴ روستای دارای سکنه در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
محمود رادمنش تحقق عدالت ارتباطی و ارائه خدمات مخابراتی در مناطق کمتر برخوردار استان را یکی از راهبرد‌های اساسی اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: به همین منظور بیشترین تلاشمان برای ارائه خدمات ارتباطی به دور افتاده‌ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل شدند اضافه کرد: بعضی از این روستا‌ها پوشش اینترنت داشتند، اما مجدداً پوشش اینترنت مطلوب‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته شد.
رادمنش با بیان اینکه در یک سال اخیر ۵۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار دارای پوشش اینترنت پرسرعت شدند، ادامه داد: ۴۴ روستای دیگر بالای ۲۰ خانوار بدون پوشش در استان وجود دارد که با اجرای طرح‌های مخابراتی تعریف شده تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۶۹ روستای دارای پوشش نامطلوب اینترنت در استان از نظر کیفی، ارتقاء داده می‌شوند گفت: بین ۹۳ تا ۹۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
رادمنش با اشاره به تفکیک میانگین اتصال به اینترنت پرسرعت روستا‌های استان در شهرستان‌های مختلف افزود: روستا‌های شهرستان باشت ۹۰/۲۸ درصد، بویراحمد ۹۵/۵ ، بهمئی ۹۱ ، چرام ۹۵/۶۵ ، دنا ۹۰ ، کهگیلویه ۹۴ ، گچساران ۹۶/۱۵ و روستا‌های شهرستان لنده نیز ۹۴/۱۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
وی در خصوص اینترنت روستا‌های زیر ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اینکه هنوز در بحث قانون خدمات دولت، تعریفی برای آن‌ها نشده است، اما با تعریف طرح های روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در مکان‌های درست، سعی کردیم هر بار چندین روستای زیر ۲۰ خانوار را هم پوشش دهیم.

منتشر شده در :2023/03/16 - 06:03|شناسه خبر: 82504 227 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه