امروز :جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۰۹:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛اجرای طرح پزشک خانواده برای ۳۰۰هزار کهگیلویه و بویراحمدی/زنگ خطر پیری جمعیت در استان به صدا درآمده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، گفت: کاهش ازدواج و تولد در استان زنگ خطر پیری جمعیت را به صدا در آورده است که انتظار داریم رسانه ها در این زمینه کار کنند تا اگر جامعه به سمت پیری برود توان ارائه خدمات را ازدست می دهیم و می طلبد مردم را به فرزندآوری تشویق شوند.

به گزارش راه ملت، سعید جاودان سیرت در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران به مناسبت”هفته سلامت”، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده به شکل پایلوت در شهرستان گچساران آغاز شده و شهرهای بالای ۲٠ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی ابراز داشت: در هفته سلامت قرار داریم که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از هدفگذاری های طرح پزشک خانواده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای طرح ایجاد شده است، عنوان داشت: برای هر ۳ هزار نفر از جمعیت استان، یک پزشک و دو مراقب سلامت خدمات رسانی می‌کند.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه وضعیت و تاریخچه فرد مراجعه کننده به طرح پزشک خانواده ثبت می‌شود، عنوان داشت: در صورت نیاز به ارجاع، توسط پزشک مرکز نوبت گیری انجام و خدمات رسانی را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: علاوه بر ویزیت سرپایی، خدمات مختلف مشاوره‌ای، خدمات دندان و چند محور خدمات دیگر را خواهیم داشت.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه سلامت محورهای مختلف را دربر می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از اجزای این مهم، سلامت جسم است.

جاودان سیرت از مشاوره افراد با ریسک بالا در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: از نکاتی که در هفته سلامت پیگیر آن هستیم، دسترسی عادلانه است.

وی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، ابراز داشت: کاهش ازدواج و کاهش تولد زنگ خطر پیری جمعیت را به صدا در آورده است.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه سه فاکتور استفاده از مواد غذایی امن، تغذیه سالم و به موقع و ورزش سه محور مهم در دانش سلامت است، عنوان داشت: انسان سالم محور توسعه پایدار است.

منتشر شده در :2023/05/01 - 09:05|شناسه خبر: 83687 260 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه