امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۳۲:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست صمیمی خبرنگاران استان با مشاور رسانه ای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور: از پیگیری مطالبات رهبر انقلاب تا انتقاد به بی توجهی به مطالبات خبرنگاران/سردار زمانی: نباید بر طبل ناامیدی کوبید، جامعه برای رشد به امید نیاز دارد

نشست هم اندیشی و گفتگوی اصحاب رسانه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار زمانی دستیار رسانه ای و مدیر ارتباطات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ نشست هم اندیشی و گفتگوی اصحاب رسانه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار زمانی دستیار رسانه ای و مدیر ارتباطات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسئول بسیج رسانه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه های استان در همه عرصه های انقلاب فعال بودند و از زمان شیوع کرونا با اطلاع رسانی و پیشگیری و راهنمایی برای واکسن کرونا گام برداشتند، گفت: کمک به روند خدمت رسانی در زلزله سی سخت، برنامه های توزیع بسته های معیشتی و دیگر اقدامات گام برداشتند.

فخر الدین رضایی به برنامه های حمایتی در حوزه بهداشتی و درمانی شامل چک آپ خبرنگاران اشاره داشت و ادامه داد: برنامه های آموزشی ، آسیب ها و فرصت های رسانه ای گام برداشته شد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در یاسوج  در ادامه گفت: ایرنا به عنوان رسانه حاکمیتی رویکرد نشاط و شادی را دنبال می کند، محور این رسانه تبیین مطالبات رهبر انقلاب و مطالبات مردمی و پیگیری از مسئولان از وظایف این رسانه است.

 رضایی به رسانه گریزی برخی از مدیران اشاره داشت و گفت: رهبر انقلاب به بیان خدمات و دستاوردها تاکید فرمودند و خبرگزاری ایرنا در کنار بیان خدمات نقص ها  را برای فرصت آفرینی جهت خدمت رسانی به مردم استان دنبال می شود. 

وی به تولید محتوای مختلف در قالب کلیپ و خبر  اشاره داشت و ادامه داد: در شرایط فعلی حجمه رسانه های معاند بیشتر شده است، ضرورت دارد دولت استانی قوی تر در حوزه رسانه ها به کار گیرد و تقویت رسانه ها را در حوزه کار خود قرار دهد، زیرا رسانه در سالیان اخیر تاثیر گذار بوده است.

وی به فرصت طلبی رسانه های معاند از رویدادها برای ایجاد هزینه برای کشور اشاره داشت و ادامه داد: برخی جوامع کمتر در معرض رسانه های معاند هستند اما کشورما از جمله کشورهایی است که معاندین درصدد ایجاد حاشیه برای کشور هستند. 

این مسئول با بیان اینکه باید پذیرفت در شرایط جنگی‌قرار داریم و در این عرصه به دنبال اعتماد زدایی و القای یاس و نامیدی است، گفت: رسانه های ما بدون از دغدغه باید در مقابل این حجمه ها ایستادگی کنند. 

وی به مطالبات خبرنگاران استان و توجه به آن اشاره داشت و اینکه پیگیری شود، تاکید کرد. 

رضایی گفت: مسئول بسیج رسانه استان رسانه های استان را با وحدت و انسجام در کنار هم قرار می دهد در این رسانه تشکیل هئیت اندیشه ورز، برگزاری کارگاه های آموزشی ، اردوهای تفریحی، فرهنگی و دیگر موضوعات سبب ایجاد نشاط و شادی در بین رسانه های استان شده است.

در ادامه نیز سردار زمانی با بیان اینکه باید به آیات قرآن رجوع کرد، گفت: قرآن کامل ترین، منطقی ترین و بی شک ترین رسانه است در رسانه ما یاد بگیریم و یاد بدهیم حرف زدن را شاید نقطه مغول وضعیت کشور ما چگونه حرف زدن باشد.

دستیار رسانه ای و مدیریت ارتباطات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به سوره طاها و آیات ابتدایی آن اشاره داشت و گفت: در این سوره ادبیات محاوره ای بین دو شخص یعنی خدا و یک پیغمبر یعنی حضرت موسی است، و در این گفت و گو نحوه  چگونه حرف زدن را بیان می کند.

وی با بیان اینکه نباید با زبان پر پیچ و خم نباید با هم گفت و گو داشت، گفت: در آیات ذکر شده حضرت موسی از خداوند متعال خواسته است شرح صدر برای استقامت در برابر تکذیب ها عطا کند و با عطای زبان گویا افراد منظور ما را درک کنند .

سردار زمانی با بیان اینکه  باید حرف زدن را یاد داد تا نیازمند حضور در دادگستری نباشیم، گفت: باید به گونه ای حرف زد که گفتار ما را درک کنند و موضع نگیرند و هر وقت به یقین و قطعیت دست یافتید خبر زده شود و تیتر که منتشر شد نباید به گونه ای باشد که سبب آزردگی خاطر مردم شود.

وی با بیان اینکه فهم ما از مسائل متفاوت است، گفت: نوع نگاه و بینش ما دچار تفاوت و است و برخی موضوعات و آسیب ها در اثر عادت است که باید اصلاح شود و به این. دلیل که حق طلب و عدالت محور هستیم و باید بدون اغماض مطالب را بیان کنیم رهبر انقلاب در بیانی فرمود:  اینکه چه چیزی را چگونه، چه وقت و اینکه  هرکسی نگوید  تاکید فرمود اما در محیط خانواده نوع گفتار و ادبیات ما متفاوت است.

این مسئول با بیان اینکه در استان های مختلف کشور حضور پیدا کردم و چنین جلساتی برپا شده است و وظیفه تذکر داریم، گفت: هر کجا اقدامی که سبب ناراحتی و عصبانیت  مردم شود باید پرهیز کرد زیرا افراد مختلفی مخاطب این تیتر ها هستند.
 
وی با بیان اینکه باید بپذیریم مردم حوصله سابق را ندارند و به تیتر و لید توجه دارند و نقاط اصلی باید در این تیترها بیان شود، تاکید کرد.
این مسئول به ضرورت انتقاد در جامعه اشاره داشت و گفت: هیچ کشوری مانند ما رسانه های معاندی ندارد، بنابراین انتقادها باید آگاهانه و براساس مطالبات مردم باشد.

وی به لزوم تشریح جهاد تبیین توسط رسانه ها اشاره کرد و رسانه ها باید نقش آفرینی کنند، گفت: رسانه با آشنایی با وظایف و اهداف جهاد تبیین باید ایفای نقش کنند امروز تبیین شخصیت شهید سلیمانی برای جلوگیری از تحریف در تاریخ باید دنبال شود.

سردار زمانی از وظایف سپاه پاسداران  را پاسداری از انقلاب اسلامی دانست و گفت: در هرکجا که بدانیم شایسته  نشستن در یک جایگاه  را نداریم مختل انتصابات قومی و قبیله ای یک ملت را نابود می کند و افراد باید شایسته باشند تا مناصب را بر عهده بگیرند.  

وی به دغدغه های دولت آیت الله رئیسی برای ساماندهی مشکلات اشاره داشت و ادامه داد: برای اصلاح مشکلات باید برخی جراحی ها را انجام داد و باید صبور بود.  

وی افزود: باید صبور باشیم و مطالبات و تفاوت دیدگاه ها را به منزله دغدغه دانست زیرا همه زیر لوای یک پرچم هستیم.

سردار زمانی با بیان اینکه یکی از دلایل عقب ماندگی استان ما به دلایل بی توجهی در گذشته قبل از انقلاب است، گفت: امروز شرایط تفاوت کرده است و تغییر در حال انجام است.

وی گفت: نباید بر طبل ناامیدی کوبید زیرا جامعه برای رشد به امید نیاز دارد.

این مسئول جامعه را مانند اتاق شیشه ای دانست و گفت: فضای مجازی باید مراقبت و کنترل شود و بهره در این فضا باید برده شود و به کسی باج ندهیم.

مدیر مسئول روزنامه امید مردم در این نشست با بیان اینکه با مرور تاریخ کسانی که مرید امام (ره) بودند به برنامه فرهنگی اعتقاد داشتند و از طرفی کسانی که به اصلاحات بدون از انقلاب نیاز داشتند مطرح است، گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب که ریل سیاست گذاری اهداف و برنامه های انقلاب را مشخص می کند بر بعد فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید دارد. 

دانش با بیان اینکه در ادوار مختلف با فرهنگ به صورت شعاری عمل شد، گفت: در این دوران آنگونه که مورد انتظار بود، کوتاهی شده است از طرفی نمی شود همه مطالبات اهالی فرهنگ محقق شود اما بررسی این مطالبات خصوصا در استان ما باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی استان را دارای فرهنگی بکر، و تشیع ۱۲ امامی دانست که می تواند مورد هدف های معاندین قرار گیرد در این راستا برخی نحله های فکری در دوره هایی رشد داشتند، گفت: با بلند شدن آوازه نهضت اسلام زمینه این انحرافات فروکش کرد مردم این استان در انتخابات، عرصه های جنگ تحمیلی و مناسبات ملی کارنامه درخشانی دارد اما دارای رتبه های اول در بیکاری و آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه درآمد نفت در استان ما دود و گرما است، گفت: امروز اگر خبرنگاران ما مطالبه گری می کنند برای حقوق خودشان هستند. 

این مسئول با بیان اینکه هرفرد به اندازه توان خودشان کار کردند، گفت: در کنار مشکلات نرم افزاری و سخت خبرنگاران ، درآمد های پایین و نبود امنیت شغلی وجود دارد و متولیان کشوری دارای نگاه بالا به پایین هستند یعنی تهران را می بینند و برای زیلایی تصمیم می گیرند و دارای تصمیمات جزیره ای هستند.

دانش گفت: هدف مطالبات خبرنگاران استان برای مطالبه گری ها به دلیل نگرانی از بیکاری، طلاق، آسیب ها است آنها خواستار بیان نقاط قوت و حل معضلات هستند در جلسات خودمان مسئولان صعه صدر ندارند و با کوچکترین نقد ها در راهروهای دادگاه قدم برمی دارند و خواهان کمک سخت افزاری و نرم افزاری برای حمایت از فرزندان این استان برای هرچه بهتر تشریح کردم  جهاد تبیین باشیم.

مدیر مسئول سایت کبنا نیوز با بیان اینکه محیط جامعه ما از رسانه خبر می خواهد و برای ثبات و پویایی جامعه نیازمند شفافیت هستیم، در غیر اینصورت شاهد آسیب ها خواهیم بود، گفت: اگر با خیال راحت نتوان قلم برداشت و مطالبه داشت، رسانه های معاند به موضوعات ما می پردازند. 

کمایی با بیان اینکه برای برخی محتوا و کلیپ ها اگر مسئولان ما پاسخگو نباشند، رسانه های معاند این مطالبات را پیگیری می کنند، گفت: وقتی از ما مدام شکایت می کنند نخواهیم توانست مطالبه گری کنیم، در استان ما بانکی وجود دارد که فردی در آمریکا وام پرداخت کرده است وقتی مطالبه گری می کنیم با واکنش های منفی مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه برخی مطالبه گری ها سلیقه ای شده است، گفت: اکثر مدیران ما در زمان مدیریتشان صاحب باغ و ویلا شدند، این قبیل افراد برای مشکلات مردم، معیشت، گرانی ها دغدغه ندارند. 

کمایی با بیان اینکه رفتار برخی مسئولان ما سبب بدبینی  مردم می شود، گفت: مکانی برای سرمایه گذاری به افرادی واگذار شده است اما تبدیل به مکانی برای نگه داری سگ شده است.

مدیر خبرگزاری فارس در استان نیز گفت: برخی از مسئولان سابق در گچساران و باشت سبب برخی انسداد های سیاسی در هشت سال گذشته شد اما آن زمان مطالبه گری نکردیم. 

داریوش بهنیا با بیان اینکه سپاه در همه بخش ها و موضوعات حضور داشته است، گفت: سپاه می تواند در حوزه رسانه هم تسهیل گری داشته باشد، امروز در دنیا اگر امنیت و موشک داریم به دلیل اقتدار سپاه است در این راستا سپاه می تواند در حوزه بسیج رسانه از طریق حمایت ها از بسیج رسانه در بخش های مختلف و محروم استان مانند زیلایی و سیلاب و کلوار نقش آفرینی کنند.

مدیر مسئول سایت سفیر یاسوج به انتصابات قومی و قبیله ای اشاره کرد که سبب برخی مشکلات و خدمت رسانی ها شده است، گفت: دستگاه های فرهنگی باید در موضوعات مانند تیر اندازی ها بیشتر پای کار باشند و آسیب شناسی شود به تازگی در مراسمات استقبال از نماینده ها همچنان این تیراندازی ها دیده می شود. 

پاک به آسیب های مهاجرت در استان اشاره داشت و گفت: در این حوزه خواستار نقش آفرینی نهادهای فرهنگی استانی و کشوری هستیم.

خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به اینکه پشت همه اخباری که از استان کهگیلویه و بویراحمد مخابره می شود انسان های برجسته، اهل فکر و قلم هستند گفت: سپاه فتح خانه امن خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد بوده  و از خبرنگاران استان خواست تا روایتگرانی صادق در جهاد تبیین و خدمات نظام باشند .

باقرزاده با بیان اینکه فرماندهان سپاه فتح تاکنون پدرانه با خبرنگاران برخورد داشته اند، گفت: با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خبرنگاران انتظار داریم ستاد کل نیروهای مسلح یاریگر رسانه های استان از طریق بسیج رسانه و سپاه فتح باشد.

این خبرنگار هم استانی خدمات سپاه فتح را به جامعه رسانه ای استان بدون مثال ارزیابی کرد و ابراز داشت: در موقعیت های مختلف از جمله در زمان شیوع ویروس کرونا سپاه فتح خبرنگاران را فراموش نکرد و در بحث معیشتی حامی خبرنگاران بود.


منبع: صبح زاگرس

منتشر شده در :2022/07/26 - 01:07|شناسه خبر: 77482 205 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه