امروز :پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۰۱:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نامه ای به مسئولین

وضعیت اسف بار دانشجویان دوره اول دندان پزشکی دانشگاه یاسوج

دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ارسال نامه ای برای راه ملت مراتب اعتراض خود نسبت به وضعیت دانشجویان دوره اول دندان پزشکی این دانشگاه را اعلام کرده اند.

دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ارسال نامه ای برای راه ملت مراتب اعتراض خود نسبت به وضعیت دانشجویان دوره اول دندان پزشکی این دانشگاه را اعلام کرده اند.

متن کامل نامه ارسال شده برای راه ملت (اولین و تنها رسانه دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد) به شرح ذیل می باشد: 

بسمه تعالی

در مقدمه تشکر و قدردانی خود را نسبت به اقدامات صورت گرفته در راستای راه اندازی و اعطای امتیاز رشته ی دندانپزشکی به این استان محروم و کمک به بهبود سطح بهداشت و سلامت مردم محروم این استان، اعلام می داریم.

دانشکده دندانپزشکی یاسوج مانند سایر دانشکده های جدیدالتاسیس دارای نواقص و مشکلاتی است که مرتفع نمودن آن ها و رسیدن به جایگاه مطلوبی از نظر امکانات ابتدایی سخت افزاری، آموزشی و برنامه ریزی نیازمند همت و تلاش و بودجه ی بسیاری است، لذا از مسئولین مربوطه جهت اقدامات و تلاش هایی که تا کنون در این راستا داشته اند تشکر می کنیم.

با این وجود در این دانشکده کماکان مشکلات و معضلات عدیده ای پابرجاست که رفع نمودن آن از عهده وتوان مسئولین فراتر رفته و عملا بخش بالینی که مهم ترین قسمت آموزش و یادگیری در این رشته است تمهیداتی برای ادامه دادن  این امر خطیر ( آموزش دانشجویان و خدمت رسانی به مردم محروم منطقه )ندارد لذا  از مقامات محترم وزراتی عاجزانه تقاضامندیم جهت جلوگیری از متضرر شدن بیشتر این ورودی (۹۱) و رفع مشکلات این دانشگاه دست ما را گرفته (همانگونه که بارها در سفرهای استانی و برنامه های وزارتی ،جنابعالی با دل و جان عملا مشکلات بهداشتی درمانی را پیگیری نموده اید  و باعث رضایتمندی خداوند سبحان و مردم گردیده است)  تا باعث رکود آمزشی و آینده ی شغلی این دسته از دانشجویان نگردد.

شایان ذکر  است که علیرغم وجود  مشکلات عدیده و نبود برنامه ریزی و  بودجه ونیز کم اهمیت شدن کیفیت آموزش و یادگیری و عدم آرامش روحی دانشجویان، هر گونه صحبت جهت احقاق حق و بهبود شرایط به صورت فردی -گروهی منجر به اثر سوء در  کارنامه آموزشی وپرونده ی انظباطی می گردد.

تمامی مشکلات و کاستی ها اول هر ترم پیگیری و اطلاع رسانی شده و قول مساعد جهت برطرف نمودن آنها داده شد اما متاسفانه رسیدگی صورت نگرفت و روز به روز بر آنها افزوده می شود که این امر به کلی پایه و اساس آموزش و یادگیری را مختل کرده است .

چنانچه مستحضرید در سال گذشته هیئت نظارت و بررسی  پس از بازدید از دانشکده بعلت وضعیت نابسمان و نبود هیچگونه امکانات و شرایط لازم جهت راه اندازی بخش بالینی و کلینیک ،رای بر منحل شدن این دانشکده به همراه سایر دانشکده های جدید التاسیس فاقد شرایط صادر نمود ،،اما مسئولین قول مساعد و تعهد به فراهم نمودن تمامی امکانات لازم جهت برقرای دانشکده را دادند که متاسفانه عملی نگردید.

در حال حاضر در محلی که انبار و سوله ی علوم پزشکی بوده است،تجهیزاتی که تنها کفاف یک ورودی را میدهند نصب گردیده تا صرفا کلینیک شروع به کار کند که همین مکان هم در واقع کلینیک ویژه ی متخصصین است و فضایی برای آموزش دیگر دانشجویان ندارد.

 

 در اینجا  به  صورت مختصر به مشکلات اشاره میکنیم:

۱-نبود لابراتوار پروتز و ارتودنسی

۲-نبودن مواد در انبار پری کلنیک:مواد لازم پروتز کامل،پارسیل متحرک و ثابت ، ارتودنسی  و ناتمام ماندن دروس مرتبط با پری کلنیک

۳- نبود  CSRمرکزی ویژه ی استریل وسایل

۴- نبود تکنسین پروتز ،تکنسین ارتودنسی،تکنسین رادیولوژی و نبود تکنسین در پی کلینیک

۵- -نبود بخش پروتز متحرک و بخش پروتز ثابت جداگانه

۶- نبود بخش ویژه ی پاتولوژی و آسیب شناسی

۷-نبود کادر ویژه ی هر بخش اعم از پرستار

۸ -نبود بخش  اتفاقات و اورژانس دندانپزشکی و کمک های اولیه

۹-نبود سایت ویژه ی تحقیقات در دانشکده

۰۱-نبود کتابخانه مخصوص دندانپزشکی و سالن مطالعه و کلاس درس آموزشی

۱۱- نبود آزمایشگاه تحقیقات و آزمایشگاه فانتوم۲

۲۱- عدم وجود کلنیک آموزشی درمانی دانشجویان و استقرار دانشجویان در کلنیک ویژه ی تخصصی با ظرفیت بسیار کم و مشکلات مربوطه

۳۱-نبود برنامه آموزشی منسجم و مشخص وارائه دروس بر حسب شرایط و خارج از برنامه وزارت، به صورتی که قبل از آموزش درس ترمیمی، درس اطفال ارائه شد.

۴۱ -کلاس های فوق العاده فشرده و بدون وقت استراحت و عدم حضور به موقع در کلاس درس  بدلیل تداخل ساعات کلاس های قبل و بعد

۵۱-کیفیت بسیار پایین کلاس های درسی بعلت نبود جو آموزشی در دانشکده

۶۱-نداشتن کارشناس آموزشی در آموزش دانشکده که برخورد اجتماعی ضعیفی دارند

۷۱ -نبود آموزش و مسئولیت پذیری بخش پذیرش و نوبت دهی جهت اطلاع رسانی به بیماران و ملزم نمودن دانشجو جهت تماس با بیماران بخش ها.(متعاقب آن بروز مشکلات و متحمل شدن هزینه)

۸۱-دخالت ننمودن نیروی خدماتی  در امر آموزش دانشجویان و حین درمان بیماران

۹۱- ملزم نمودن دانشجویان به تهیه ی وسایل و ابزار بخش های اطفال، پروتز، ارتودنسی و اندودنتیکس و نگهدارنده ی فیلم رادیولوژی به علت نبود تجهیزات و بودجه(ضمن اینکه این استان منطقه محروم میباشد و اغلب دانشجویان  اقشار ضعیف  جامعه را شامل می شود، که متحمل شدن چنین هزینه هایی از توان آنها خارج است)

۰۲-عدم توانایی دانشکده در ارائه به موقع دروس عملی بسیار مهم از جمله جراحی,اطفال,ترمیم ,پروتز کامل عملی ,ارتودنسی و ….به علت فراهم نبودن امکانات و کلینیک و بخش های مورد نیاز.

۱۲-عدم ارائه درس پروتز کامل در ترم گذشته(ترم ۷) و حذف آن توسط شورای آموزشی در آذرماه و احتمال افزایش دوران تحصیلی این ورودی(۹۱)به ۷سال.

۲۲-به علت عدم اطلاع رسانی کافی و مناسب ,تعداد بیماران بسیار کم بوده و دانشجویان خود مسئول پیدا کردن بیمار در سطح مدارس و بیمارستان ها و کوچه بازار و…هستند.که این کار غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی بدنبال دارد.

۳۲-نارضایتی اساتید و وجود مشکلات اداری و متعاقبا حضور نیافتن در کلاس های تئوری و بخش های عملی و نیز عدم برگزاری امتحان پایان ترم به دلیل نبود استاد و ناتمام ماندن ترم گذشته.

 

۴۲ -ریسک بالای اکسپوز و ابتلا ی دانشجویان به انواع آلودگی ها و بیماری ها  به علت عدم همکاری پرسنل مربوطه(آماده سازی,شست و شو ,خشک کردن و ضدعفونی کردن وسایل تماما بر عهده دانشجو است)

۵۲-نبودحتی  پاکت ابزار برای اتو کلاو و استریل کردن وسایل  و اکتفا کردن به اسپری ضدعفونی  برای  بیماران بعدی

۶۲-نبود سینی پلاستیکی در یک هفته ی گذشته(۲۸-۲۱بهمن) و قرار دهی ابزار کار روی پلاستیک جهت ویزیت و معاینه ی بیماران علی رغم اعتراض شدید اساتید و دانشجویان نسبت به روند غیراصولی و غیربهداشتی

۷۲-تبدیل شدن آموزش و یادگیری اصولی و آکادمیک به یک پدیده ی آزمون و خطا و تجربی به علت تاکید بر ویزیت بیشترین بیمار موجود خارج از ظرفیت بخش و دانشجویان

۸۲-عدم آگاهی و مدیریت و برنامه ریزی منسجم و ارزیابی بخش های بالینی عملی به صورت تئوریک و به دنبال داشتن نارضایتی دانشجویان

۹۲-نبود سرویس ایاب و ذهاب و متحمل شدن حداقل هزینه ی ۸۰۰۰تومان در روز

۰۳-نبود سلف سرویس در کلینیک که در نتیجه غذا بر عهده ی خود دانشجو است که صرف وقت و هزینه ی زیادی را  متحمل میگردد.

۱۳-نبود حتی یک بوفه (تریا) در محوطه ی کلینیک یا نزدیکی آن.

منتشر شده در :2016/03/09 - 11:03|شناسه خبر: 24838 3024 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه