امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۰۶:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارش عملکرد ۴۰ ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد

مبشری اظهارکرد؛ از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۰۶۶۴ نفر از مددجویان ، دانش آموزان ،دانشجویان و زوجهای جوان در قالب اردوهای آموزشی و زیارتی این نهاد به عتبات عالیات، مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) اعزام شدند.که اعتبار هزینه شده در حوزه فرهنگی این نهاد بالغ بر۵۱ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان می باشد.

راه ملت: قباد مبشری در این بازدید گفت؛ کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) استان کهگیلویه و بویراحمد از مدت زمان تشکیل این نهاد تا کنون به طور میانگین سالانه کار خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزارخانوار تحت حمایت با جمعیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر را به عهده داشته وخدمات متنوعی ارائه نموده و کار خدمت رسانی به این تعداد خانوار توسط یک اداره کل و۱۷ اداره اصلی انجام می پذیرد، که به گوشه ای از خدمات ارائه شده این نهاد در ۴۰ ساله انقلاب اشاره می کنیم .

مدیرکل کمیته امداد استان اظهارداشت: در حوزه سلامت وحمایت خانواده هم اکنون ۴۰۸۲۳ خانوار با جمعیت ۱۰۳۷۲۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که به صورت میانگین ماهیانه ۱۳ میلیارد تومان کمک معیشت به آنان پرداخت می شود .

وی افزود؛ تا کنون تعداد ۴۹۵۶۸ مورد جهیزیه و هدیه به داماد با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان به زوجهای جوان تحت حمایت و نیازمند پرداخت شده است.

مبشری اظهارکرد؛ به صورت میانگین سالانه تعداد ۴۳۶۰ یتیم از حمایتهای این نهاد بهره مند و تعداد ۴۴۴۳ حامی به صورت میانگین از این ایتام حمایت می کنندکه کل مبلغ پرداختی در ۲۰ سال گذشته به ایتام ۳۹ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان است. (در حال حاضر ۵۱۲۳ یتیم تحت حمایت این نهاد است و ۶۹۱۸ حامی از این ایتام حمایت می کنند) تعداد کل افراد بیمه شده اجتماعی ۱۲۶۹۹ نفر که ۱۲ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان در اینخصوص هزینه شده است .

وی یادآورشد؛ از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون ۳۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به صورت خدمات موردی به ۸۲۱۷۴ نفر پرداخت شده است.

مبشری تصریح کرد؛ به طور میانگین تعداد ۲۱۵۳۵ نفرازبیمه خدمات درمانی برخوردار هستند که کل مبلغ هزینه شده در این خصوص ۲۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان است.

وی اظهارداشت؛ تعداد ۸۸۰۸۲ مورد وام قرض الحسنه کارگشایی از محل اعتبارات امدادی با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان به مددجویان و افراد نیازمند پرداخت شده است.وام پرداختی به محکومین نیازمند ۲۱۷ مورد با اعتبار یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان می باشد و ۶۶۶۷ نفر نیز از خدمات حقوقی این نهاد بهره مند شدند.
مبشری عنوان کرد؛در حوزه اشتغال وخودکفایی تاکنون ۳۲۶۸۷ طرح اشتغال با تعداد ۶۶۳۳۸ نفر با مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان پرداخت شده و تعداد ۹۸۶۹ خانوار خودکفا و از حمایت این نهاد خارج شده اند .تعداد ۱۲۶۶ نفر به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به موسسات کاریابی معرفی و برای آنان حق بیمه سهم کارفرمایان پرداخت شده است.

وی افزود؛ تاکنون تعداد ۵۵۹۸۲ نفر در خصوص اجرای طرحهای اشتغال زایی این نهاد آموزش داده شده اند.در حوزه مسکن و ساختمان جمع کل فعالیت های احداث وخرید مسکن مددجویی در ۴۰ سال گذشته ۷۹۶۸ مسکن می باشد و ۴۴۶۵۶ مورد تعمیر و بازسازی، کمک به بهسازی و مقاوم سازی احداث سرویس بهداشتی ومعافیت انشعابات آب برق و گاز که اعتبار هزینه شده در این خصوص بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان است.در سال جاری ۸۰۰ واحد مسکن مددجویی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در طرح سه جانبه با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمت الله علیه) در حال احداث می باشدکه ان شاء الله به زودی به بهره برداری میرسند.

وی گفت؛ در حوزه فرهنگی به صورت میانگین سالانه تعداد۱۲ هزار دانش آموز ودانشجو از خدمات دریافت شهریه و کمک هزینه تحصیل برخوردارند و ۴۱۸ دانش آموز در ۷ مجتمع فرهنگی به صورت شبانه روزی خدمات دهی می شوند .

مبشری اظهارکرد؛ از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۰۶۶۴ نفر از مددجویان ، دانش آموزان ،دانشجویان و زوجهای جوان در قالب اردوهای آموزشی و زیارتی این نهاد به عتبات عالیات، مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) اعزام شدند.که اعتبار هزینه شده در حوزه فرهنگی این نهاد بالغ بر۵۱ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان می باشد.

منتشر شده در :2019/01/27 - 10:01|شناسه خبر: 36360 329 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه