امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۱۳:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت روز داروساز انجام شد؛ تجلیل از داروسازان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج+عکس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت روز داروساز، از داروسازان این معاونت قدردانی نمود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر رحمت الله افشار گفت: دارو به عنوان یکی از مهم ترین اجزای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها بکار می رود و بر همین اساس همیشه مجموعه ای از فرآیند ها بر تولید، واردات، نگهداری، توزیع و عرضه دارو جهت فقط ایمنی و تضمین سلامت و کیفیت آن در کشورها حاکم است.
وی ادامه داد: چنانچه دارو به نحو علمی و اصولی تولید، نگهداری، توزیع و به فروش رسانیده نشود، نه تنها در دستیابی به شاخص های کمی و کیفی سلامت جامعه تاثیر نامطلوب می گذارد، بلکه می تواند سبب بروز اختلالات وگرفتاری های جدی و تهدید کننده ای در جامعه، محروم ماندن از درمان و حتی مرگ بیمار گردد. بدین ترتیب نقش و جایگاه خدمات داروسازان به عنوان یکی از ارکان اصلی زنجیره درمان بیماران، قطعاً بی بدیل است.
وی تصریح کرد: اولین دید داروساز در محیط حِرفه  ای خود آن است که به صلاح بیمار و سلامت جامعه بِنگرد و در چرخه عرضه دارو در داروخانه، داروساز با کنترل مصرف داروها و بیماریهای عمومی و مُزمن نقش مؤثری در مراقبتهای سلامت و پشتیبانی شیوه های زندگی سالم ایفا می نماید.
دکتر افشار با بیان اینکه داروساز دارای مسئولیت قابل توجه در زمان پیچیده شدن نُسخ است، خاطر نشان کرد: مسئولیتی که با این حقیقت که پزشک ممکن است اشتباه کرده باشد، نادیده گرفته نمی شود. آنها وظیفه دارند که ارزیابی مستقلی از نُسخه داشته باشند که نیاز به توانایی تفسیر دقیق و سنجش نُسخه و انجام یک قضاوت حِرفه ای در جهت اینکه آیا نسخه می تواند پیچیده شود یا خیر را طلب می کند.

منتشر شده در :2021/08/31 - 11:08|شناسه خبر: 68425 313 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه