امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۴:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پیام تبریک مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز دانشجو

مسئولان استان در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن ۱۶ آذر ماه، روز دانشجو را به همه اصحاب علم، اندیشه و دانشجویان تبریک گفتند.

به گزارش راه ملت؛ مسئولان استان در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن ۱۶ آذر ماه، روز دانشجو را به همه اصحاب علم، اندیشه و دانشجویان تبریک گفتند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد؛

متن پیام به شرح زیر است؛

در نظام سیاسی مبتنی بر دین، دانشجو مظهر جهاد و مبارزه با ظلم و استبداد است
وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود                                                                                                  (شهید بهشتی)
۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ یادآور شهادت سه دانشجوی بزرگ (مصطفی بزرگنیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) که در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده امریکا به ایران در کودتای ۲۸ مرداد در دانشگاه تهران رخ داد است که روز دانشجو نام گذاری شد؛ و از آن تاریخ این روز به نام روز دانشجویی ضد نیکسون و ضد امریکا و ضد استکبار شناخته می‌شود.
ضمن تبریک این روز فرخنده به دانشجویان عزیز نگاهی اجمالی به نقش و وظیفه و جایگاه دانشجو خواهیم انداخت.
سه ویژگی بارز که یک دانشجوی موفق باید داشته باشد: رابطه‌ی با خالق، رابطه‌ی با علم، پیشرفت و تمدن سازی، رابطه‌ی با سیاست 
رابطه‌ی الهی همان ارتباط دانشجو با معبود خود است که یک دانشجو باید نخست به فلسفه خلقت و هدف خلقت آشنا شود تا از این طریق بتواند در دنیای پر از جهل به کمک توحید و خداشناسی، خود را به حد اعلای انسانیت برساند.
و، اما رابطه علمی: در نظام دینی دانشجو که از طبقه پیشرو، پیشاهنگ و با نشاط پیکره‌ی اجتماع است، بالطبع در سازندگی آینده کشور و ترسیم حرکت عمومی جامعه، بیش از جا‌های دیگر نقش دارد. این اثرگذاری با دو عامل دیگر که عامل اول، درس و علم و تحصیل است تا نام دانشجو و استاد و معلم معنا پیدا کند و امید‌هایی که برای آینده کشور ترسیم می‌شود، پوچ و واهی و باطل نباشد؛ لذا وظیفه دانشجو، در وهله‌ی اول، تحصیل علم و دانش و کاربردی کردن این علوم در جهت رشد، توسعه و ترقی جامعه می‌باشد؛ بنابراین هیچ مانع و هیچ عاملی نباید مانع تحقق این آرمان و تکالیف شود.
عامل دوم نیز که برای دانشجو لازم و ضروری است، جهت فکری و سیاسی دانشجو است و لذا توصیه امام خمینی (ره) یادآور همین موضوع است: دانشگاه لاابالی و بیگانه از ارزش‌های دینی و بی تفاوت و خونسرد نسبت به مفاهیم و جهت گیری‌های انقلابی نیست؛ دانشگاهی که در او نبض انقلاب نزند، دانشگاهی که اعضایش – چه دانشجو و چه استاد – نسبت به حرکت انقلابی ملت ایران و برای پیشاهنگی و پیش قراولی، احساس تکلیف نکند و نقش درجه‌ی یک را در کار انقلاب نداشته باشد، دانشگاهی نیست که امیدبخش و تضمین‌کننده‌ی آینده و مورد نظر امام (ره) باشد؛ بنابراین دانشجوی گام دوم انقلاب، با احساس مسئولیت و تلاش و جهاد و مبارزه در راه رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی می‌تواند نقشی در تمدن سازی توحیدی و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) داشته باشد.

در نظام سیاسی مبتنی بر دین، دانشجو باید مظهر جهاد و مبارزه در مقابل ظلم و استبداد باشد کما اینکه پیروزی انقلاب با نقش افرینی دانشجویان محقق شد و مهم اینکه دانشجو باید فعال در عرصه‌ی سیاست باشد؛ اما سیاست زده نباشد.
در حوزه‌ی پیشرفت علمی و تمدن سازی نیز دانشجو، به عنوان رکن اساسی و نیروی علمی و محرک توسعه و پیشرفت و آبادانی جامعه می‌باشد، که باید از فرصت خود استفاده نموده و ظرفیت‌ها در جهت رشد و پیشرفت جامعه و حتی مهم‌تر از آن در رشد و تکامل انسانی خود را کامل و به حیات طیبه که مدنظر اسلام و قرآن است دست پیدا کند.
اما عاملی که در این مسیر دانشجو را به عقب رانده، نگاه تک بعدی به علم و سیاست است که این نوع نگاه، موجب عدم موفقیت و رشد و تعالی دانشجو می‌گردد.
با این وجود کم نیستند نمونه‌های موفق دانشجویی که امروزه سرآمد جامعه بوده و به عنوان الگویی موفق برای تمام نسل‌ها هستند. یک نمونه‌ی بارز دانشجوی موفق مبارز و جهادی از نظر علمی، سیاسی و … شهید تهرانی مقدم است که تحت لوای اسلام و تبعیت از ولایت، تجلی بهترین الگوی جهان اسلام و ایران اسلامی به طور خاص بوده و خواهد بود.

در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو، دکتر ولایتی فعال فرهنگی و اجتماعی استان، با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید، روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

شهادت دانشجویان مبارز، شهید مهدی شریعت رضوی، شهید احمد قندچی و شهید مصطفی بزرگ نیا که خون خود را در راه استکبارستیزی و سربلندی ایران عزیز نثار کردند، شروعی برای مبارزه با استبداد و استکبار بود.
۱۶ آذر، روز دانشجو، فرصتی است برای تکریم مقام و جایگاه پویندگان و سالکان طریق علم و دانش که با اعتقاد عمیق به باورهای دینی و با بصیرت و آگاهی در اندک زمانی پس از کودتای ننگین سال ۱۳۳۲، پرچم استکبارستیزی را بار دیگر به اهتزاز در آوردند، با نثار خون خویش نهال استقلال‌طلبی را طراوتی دوباره بخشیدند و به عنوان نمادی از آزادی‌خواهی جنبش دانشجویی، این روز را بر صفحه زرین تاریخ این دیرینه سرزمین، ماندگار و پرفروغ ساختند.
اینجانب فرارسیدن روز دانشجو را به ملت شریف ایران و دانشگاهیان ارجمند تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم دانشجویان با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری و استعدادهای ارزنده خویش با همدلی و حضوری فعالانه در راه سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته موفق و موید باشند.

دکتر ولایتی
فعال فرهنگی و اجتماعی استان
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا، در پیامی ۱۶ آذرماه، روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا، متن پیام دکتر رضائیان بدین شرح است:

باسمه تعالی
فرا رسیدن شانزدهم آذرماه یادآور حضور مقتدرانه دانشجویان استکبارستیز در حماسه های ماندگار ایران اسلامی است.

روز دانشجو، روز تاکید بر نقش مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت علمی، معنوی و سیاسی کشور است.
امروز، دانشجوی مسلمان انقلابی دو رسالت مهم بر عهده دارد: نخست این که تلاش کند تا به بالندگی علمی برسد و دوم این که در مواجهه با رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی و در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقد منصفانه، آگاهانه و محترمانه در جهت اصلاح و ارتقا بپردازد؛ حرکت و تلاش در راستای این دو رسالت تأمین کننده آینده ای آباد در کشور عزیزمان است.
مرور صفحات تاریخ گواه آن است که دانشگاهیان، در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن، شرکت مخلصانه در حماسه دفاع مقدس و نیز در پیشرفت و رشد همه جانبه میهن عزیزمان نقشی مهم و اساسی برعهده داشته و دارند.
اینجانب فرا رسیدن روز دانشجو، روز تاکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت مداری، روز تاکید بر لزوم تقویت معنویات و اهمیت افزایش بصیرت سیاسی و معرفت دینی را به جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان فهیم و فرهیخته استان تبریک عرض میکنم.

دکتر رضائیان
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر

منتشر شده در :2022/12/07 - 11:12|شناسه خبر: 80690 197 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه