امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۲:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ساختمانهای بدون مجوز در شهر یاسوج “تخریب” میشوند

وی با بیان اینکه بیشترین موارد تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ در قسمت شرف آباد و بنسنجان شهر یاسوج گزارش شده است، افزود: علت اصلی بروز چنین تخلفاتی قانون گریزی و عدم آگاهی شهروندان از مفاد قوانین شهری می باشد.

راه ملت، به نقل از مهر، سرپرست اداره اجرائیات شهرداری یاسوج گفت: این طرح شامل آن دسته از شهروندانی می شود که بدون مجوز و خلاف ماده ۱۰۰ شهرداری اقدام به ساخت و ساز، تغییر کاربری و مغایر با اصول پروانه ساخت، ساخت و ساز اضافه بر بنا و حریم به تجاوز خیابان ها و کوچه ها و دیگر تخلفات کرده اند.

سید حکیم راستگویی با بیان این که تخلفات شهروندان کمیسیون ماده ۱۰۰ تحت نظر اعضای کمیسیون متشکل از نماینده قوه قضائیه، نماینده وزیر کشور و نماینده شورای اسلامی شهر یاسوج مورد بررسی قرار می گیرد که با بررسی و مجموع محتویات پرونده اعلام نظر و مبادرت به صدور رای می کنند.

وی افزود: ماده ۱۰۰ شهرداری عبارت است از مالکین ارازی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک ارازی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند، شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی، ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مامورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیر محصور واقع باشد جلوگیری کند.

سرپرست اداره اجرائیات شهرداری یاسوج درخصوص اجرای این طرح گفت: این طرح بعد از رای بدوی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ در یاسوج تشکیل و شخص متخلف در این جلسه دعوت می شود و اگر شهروند متخلف دلیل قانع کننده نداشته باشد رای قطعی درخصوص تخریب بنا صادر و اجرا خواهد شد.

راستگویی با بیان این که در شش ماه اخیر تعداد هشت مورد تخریب در شهر یاسوج توسط اداره اجرائیات شهرداری اجرا شده است، گفت: تعداد زیادی پرونده در این واحد در حال بررسی می باشد که ابتدا اخطار کتبی درخصوص تخریب به آن ها داده می شود و پس از اتمام زمان مقرر توسط اداره اجرائیات تخریب می شوند.

وی تصریح کرد: حوزه شهرسازی نظارت کامل بر همه ساخت و سازهای شهری یاسوج دارد و در صورت هرگونه تخلف مراتب را به اداره اجرائیات و شهرداری جهت بررسی و اعمال قانون انتقال می دهند.

منتشر شده در :2015/07/06 - 05:07|شناسه خبر: 11781 655 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه