امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۸:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کلنگ پردیس هنری گچساران به زمین زده شد + تصاویر

راه ملت: با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمع زیادی از اهالی هنر این شهرستان کلنگ نخستین پردیس هنری در زمینی در بخش شمالی مجتمع ادارات گچساران به زمین زده شد. غلامرضا تاج گردون پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ پردیس فرهنگی هنری […]

راه ملت: با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمع زیادی از اهالی هنر این شهرستان کلنگ نخستین پردیس هنری در زمینی در بخش شمالی مجتمع ادارات گچساران به زمین زده شد.

غلامرضا تاج گردون پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ پردیس فرهنگی هنری گچساران اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان اولویت مهم مسئولان این حوزه در سال جاری است.

وی با بیان اینکه فقدان زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر است، افزود: هنرمندان گچسارانی همواره در همایش‌ها و سمینارهای مختلف درخواست خود را مبنی‌بر حمایت مسئولان در راستای ایجاد فضای مناسب جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنرمندان باید بتوانند در محیطی آرام و بدون دغدغه دستاوردهای انقلاب را با فعالیت‌های هنری‌ خود برای مردم معرفی و به نمایش بگذارند.

تاج گردون شتاب‌بخشی به پروژه‌های فرهنگی و هنری شهرستان را ضروری خواند و گفت: فرهنگ و هنر نقش موثری در اصلاح سبک زندگی سالم و اسلامی دارد.

این مقام مسئول به احداث پردیس فرهنگی هنری شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت به این پروژه اختصاص داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه باید با سرعت هرچه بیشتر انجام شود، خاطرنشان کرد: اداره مسکن، راه و شهرسازی به عنوان مجری و پیمانکار این پروژه باید با همتی مضاعف نسبت به تکمیل این پروژه تلاش کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه امید است با تکمیل این پروژه بخشی از نیازهای جامعه هنری شهرستان مرتفع شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه ورزش و هنر تاکنون با وجود کمبود امکانات موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه ورزش که این شهرستان سرآمد جنوب کشور بوده نیز طی دو سال اخیر پروژه‌های خوبی انجام شده است.

تاج گردون با بیان اینکه این شهرستان در سرانه ورزش تا دو یا سه سال آینده جزء سرانه بالای ورزشی کشور قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: حوزه هنر شهرستان نیز همانند ورزش حرف اول را در جنوب کشور می‌زند، اما متأسفانه نسبت به فراهم‌ساخت زیرساخت‌های لازم حوزه هنر شرمنده هستیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی سینمای شهر دغدغه همه مسئولان و شهروندان است، با اشاره به گلایه یکی از جوانان گچسارانی که از عوامل فیلم محمدرسول الله(ص) بوده مبنی بر عدم پخش این فیلم در شهرستان به علت نبود سینما، اذعان کرد: این موضوع باعث شد که مسئولان نسبت به رفع مشکلات تعطیلی بیش از ۱۰ سال این سینما اقدام کنند.

وی  از راه‌اندازی سینمای قدیم گچساران تا دوماه آینده خبر داد و اظهار کرد: براساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته این سینما در همان محل سابق خود  دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

از نکات قابل توجه در این آیین، میثاق با آرمانهای شهدا، برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان(نویسندگان) گچسارانی، اجرای همزمان طراحی توسط یکی از هنرمندان، اجرای تعزیه، امضا و نوشتن یادبود توسط حضار و همچنین کلنگزنی توسط هنرمندان بود و دلیل قابل توجه بودن این آیین، اجرای برنامه های فرهنگی بود که جای آن در مراسم های کلنگ زنی بسیار خالی به نظر می رسد و امروز این کار به نحو شایسته ای صورت گرفت./منبع:پورتال غلامرضا تاجگردون

Pardis-(1) Pardis-(2) Pardis-(3) Pardis-(4) Pardis-(5) Pardis-(6) Pardis-(7) Pardis-(8) Pardis-(9) Pardis-(10) Pardis-(11)  Pardis-(13) Pardis-(14) Pardis-(15) Pardis-(16) Pardis-(17) Pardis-(18) Pardis-(19) Pardis-(20) Pardis-(21) Pardis-(22) Pardis-(23) Pardis-(24) Pardis-(25) Pardis-(26) Pardis-(27) Pardis-(28) Pardis-(29) Pardis-(30)  Pardis-(32) Pardis-(33)  Pardis-(35) Pardis-(36) Pardis-(37) Pardis-(38) Pardis-(39) Pardis-(40)  Pardis-(42) Pardis-(43) Pardis-(44) Pardis-(45) Pardis-(46) Pardis-(47) Pardis-(48) Pardis-(49)

منتشر شده در :2015/10/16 - 07:10|شناسه خبر: 16784 1740 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه