امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۸:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد:

خبازی های موفق تشویق می شوند/ رسانه ها واحدهای تولیدی موفق را به مردم معرفی کنند/ واحدهای تولیدی استان ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کردند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خواستار معرفی واحدهای تولیدی برتر به ویژه خبازی ها از سوی اصحاب رسانه شد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت از یاسوج، سالار حسین پور در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۴۶ مورد جواز صنعتی و معدنی در استان صادر شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود زمینه اشتغال زایی این جوازها ۹۰۱ نفر باشد.

وی سرمایه گذاری این جوازها را ۳ میلیون و ۵۲ هزار و ۲۲۴ میلیون ریال دانست و گفت: در مجموع ۵۲۸ جواز تأسیس صنعتی و معدنی در استان صادر شده است.

حسین پور بیان کرد: در قالب این جوازها پیش بینی اشتغال هشت هزار و ۱۱۶ نفر خروجی این طرح ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه از محل بند الف تبصره ۱۸، تاکنون ۸۹ پروژه طرح با بررسی‌ ها برای تسهیلات معرفی شدند، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاران حمایت می کند.

حسین پور خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸ واحد از محل تبصره ۱۸ قریب ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کردند.

وی از هدفگذاری فعال سازی ۲۵ طرح راکد با قابلیت و پتانسیل فعال سازی در استان برای امسال خبر داد و افزود: در قالب این طرح تاکنون پوشش فعال سازی ۴ طرح اجرایی شده است.

مدیرکل صمت اشاره به ظرفیت دهی به سه پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: پتروشیمی گچساران، آب معدنی ستنگان با ۸۰ درصد پیشرفت وبیواتانول باشت با محوریت خاص صادرات این سه پروژه را تشکیل می‌ دهد.

وی از معرفی شش پروژه به عنوان پروژه جهش تولید نیز خبر داد.

حسین پور با تاکید بر اینکه در گذشته از ظرفیت‌ های سازمان‌ های توسعه‌ ای بازمانده بودیم، گفت: پیگیری از سال گذشته به شکل مستمر انجام گرفته و به دنبال تحقق هدفگذاری هایی برای بهره گیری از این ظرفیت ها هستیم.

وی به راه اندازی مجدد کارخانه الکل در استان باتوجه به شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: یک خط واحد تولیدی دیگر نیز به تولید ژل اختصاص داده شد.

حسین پور از تولید روزانه ۴۱ هزار ماسک صنعتی در استان خبر داد و افزود: این مهم با تبدیل خط تولید یک واحد تولیدی با شیوع کرونا اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه با تمام کمبودها تلاش ما بر ایجاد رضایت نسبی در جامعه هدف است، عنوان کرد: ۵۷ درصد اقتصاد کشور در حوزه صمت بوده و این مهم نشان از گستردگی فعالیت‌ ها دارد.

مدیرکل صمت در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۷۱۵ واحد صنفی به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی در سطح استان پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه اگر ۵۰ درصد واحدهای خبازی به دلیل کم فروشی تعطیل شود مشکل خاصی برای تولید نان در استان نداریم، بیان کرد: ۲ هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از خبازی های استان انجام شده است.

حسین پور با اشاره به تشکیل ۲۱۰ پرونده در این راستا، عنوان کرد: ۱۲ واحد خبازی تاکنون پلمب شده است.

وی از قطع سهمیه آرد ۳۰۷ واحد خبازی خبر داد و گفت: تاکنون ۷۶۵ میلیون ریال نیز جریمه نقدی برای این واحدها انجام شده است.

مدیرکل صمت در حرکت ابتکاری خواستار معرفی واحدهای خبازی منصف و با کیفیت کار خوب از سوی اصحاب رسانه شد و قول مساعد داد که اگر پس از بررسی کارشناسان، کیفیت نان این خبازی ها محرز شد مازاد بر سهمیه آرد آنها، سهمیه جدیدی جهت تشویق این واحدهای خبازی در اختیارشان قرار گیرد.

منتشر شده در :2020/08/08 - 04:08|شناسه خبر: 52588 297 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه