امروز :سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۴۵:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد: بیمه سلامت ۱۱۶ میلیارد ریال برای کرونا در استان هزینه کرد

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه سلامت امسال ۱۱۶ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی در این استان هزینه کرده است.

به گزارش راه ملت؛ غلامرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: از مجموع بیمه شدگان این سازمان بیمه گر بیش از چهار هزارو ۲۶۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده اند که از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: در دوره شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ هزار دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان روستایی و همگانی بدون الزام به ارزیابی وسع، صادر و در اختیار مشمولان قرار گرفت.

کاظمی اظهار داشت: برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دفترچه های بیمه همگانی، روستاییان و عشایر در دوران انتشار ویروس کرونا بدون ارزیابی وسع صادر می شود و این اقدام  به منظور

پوشش بیمه‌ ای همه افراد جامعه در شرایط سخت کنونی صورت گرفته و دارندگان این نوع بیمه می‌توانند از خدمات درمانی دولتی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۳۲۶ هزار۱۴۱ نفر روستایی، ۸۹ هزارو ۱۴۸ نفر از کارکنان دولت و ۴۳ هزارو ۱۲۹ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

کاظمی گفت: ۷۰ درصد از جمعیت این استان معادل ۵۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت می باشد.

وی ادامه داد: این تعداد افراد در قالب صندوق کارکنان دولت، روستائیان، عشایر، مناطق زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه ایرانیان و بیمه همگانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

کاظمی ابراز کرد: ۷۹۰موسسه خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

کاظمی اظهار داشت: بیش از یکهزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی  زیر پوشش بیمه سلامت است.

بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ اجرا شد و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح به مردم خدمات بیمه ای درمان ارائه می دهد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

منبع: ایران

منتشر شده در :2021/10/07 - 10:10|شناسه خبر: 68988 302 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه