امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۰۲:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

شوراهای آموزش وپرورش در بهبود کیفیت فعالیتهای آموزشی و تربیتی درمدارس نقش مهمی دارند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شوراهای آموزش وپرورش در بهبود کیفیت فعالیتهای آموزشی و تربیتی درمدارس نقش مهمی دارند.

به گزارش راه ملت ، سید جواد هاشمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش وپرورش گفت: شورای آموزش وپرورش با ترکیبی بسیار مناسب و قانونی به عنوان یکی ازمهمترین مراکز تصمیم گیری و برنامه ریزی در امور مختلف آموزش و پرورش می تواند زمینه جلب و تقویت مشارکت های مردمی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های آموزش و پرورش را فراهم آورد.
وی براستفاده از ظرفیت خیرین، انجمن اولیا و مربیان، اساید دانشگاه و سازمانهای فرهنگی برای برنامه ریزی مطلوب وحل چالشها و مشکلات آموزش وپرورش در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس تاکید کرد.
هاشمی با بیان اینکه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش تحول عظیمی در نظام آموزش و پرورش در راستای حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری را دراین نهاد مهم فرهنگی مهیا کرد گفت: بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درون و برون سازمانی برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربتیی آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش یک ضرورت است.
معاون استاندار در ادامه به درپیش بودن انتخابات اشاره کرد وگفت: بخش اعظمی ازانتخابات بر عهده قشر فرهنگی جامعه است و فرهنگیان در افزایش نرخ مشارکت مردم و اجرای فرامین رهبری پای کار باشند.
وی از مشارکت ۵۶ هزار رای اولی در استان خبر داد و گفت: همایش استانی یا شهرستانی و منطقه‌ای برای رای اولی‌ها برگزار و موضوع شرکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی تبیین شود.
هاشمی خواستار کمک و همکاری آموزش و پرورش در امر برگزاری انتخابات شد و گفت: عمده مکان‌هایی که برای اخذ رای در نظر گرفته شده مدارس است لذا سرایدارن چند روز قبل از انتخابات آموزش لازم را ببینند که مدارس در اسرع وقت باز شود و تاخیر در رای‌گیری که سال‌های گذشته وجود داشت را امسال شاهد نباشیم.
وی ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری انتخاباتی در کمال سلامت و امنیت باشیم و تضمین سلامت انتخابات تنها بر عهده دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه سلامت انتخابات با همکاری مردم محقق می‌شود که بخش اعظمی از مردم هم قشر فرهنگی هستند.
معاون استاندار با اشاره به اینکه مردم به دور از نگاه طایفه‌ای و فامیلی فرد اصلح را انتخاب کنند، گفت: از تعصبات و حرکاتی که استان را زیر سوال می‌برد خودداری کنیم و در راستای مشارکت حداکثری و ایجاد آرامش و امنیت تبیین لازم صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم بر ارتقای توان علمی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: همه تلاش ها، تاکیدات و پیگیرهای استاندار رئیس شورای آموزش و پرورش استان و مسئولین این اداره تامین نیازهای دانش آموزان، فرهنگیان و ارتقای سطح علمی است که جای تقدیر دارد.
حسنعلی عزتخواه با تقدیر از اعضای شوراهای آموزش وپرورش در سطح استان و شهرستانها ومناطق گفت: استفاده از ظرفیت قانونی شوراها در سیاستگذاری و تصمیم گیری ها در سطح استان و شهرستانها به منظورتقویت فرآیند تعلیم و تربیت در جامعه ضروی است.
وی تصریح کرد: امام جمعه، استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش، شهردار، رییس سازمان برنامه و بودجه ،نقش محوری و راهبردی در کمک به عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند
عزتخواه در ادامه به نقش آموزش وپرورش در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش خود را در برگزاری انتخاباتی با چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت مد نظر رهبری که برای انتخابات ایده‌آل مطرح کردند، ملزم می داند و در فراهم کردن بسترهای لازم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش سهم بالایی در برگزاری انتخابات در همه نقاط استان دارد و به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و مکان های برگزاری انتخابات صد درصد مهیا می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه، آموزش و پرورش در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش کلیدی دارد تصریح کرد: آموزش و پرورش با همه توان تلاش می کند تا با ایفای نقش پر رنگ و کلیدی خود در انتخابات، دین خود را به نحوه مطلوبی به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ادا کند.
در این جلسه بر گرامیداشت هفته شوراهای آموزش وپرورش و تجلیل از شوراهای برتر تاکید شد.
گفتنی است از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه به نام هفته شوراهای آموزش وپرورش نامگذاری شده است.

منتشر شده در :2024/01/11 - 07:01|شناسه خبر: 89199 114 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه