امروز :پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۸:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دومین جشنواره مردمی فرهنگ و هنر مارگون برگزار شد؛ قدردانی امام جمعه مارگون و نماینده مردم بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس از برنامه‌های بدیع فرهنگی اداره کل ارشاد استان

عصر امروز دومین جشنواره مردمی فرهنگ و هنر شهرستان مارگون با حضور مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی برگزار شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از کبنا؛ دومین جشنواره مردمی فرهنگ و هنر شهرستان مارگون به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مهدی روشنفکر، غلام محمد زارع، سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار مارگون و جمعی دیگر از مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی برگزار شد. گفتنی است خرداماه سال گذشته نیز نخستین جشنواره فرهنگ و هنر مارگون برگزار شده بود.
با شیوع ویروس کرونا، فرهنگ و هنر به مدت دو سال به کما رفته بود. اما با حضور امین درخشان در رأس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با هدف ایجاد شور و نشاط فرهنگی، جشنواره‌های مردمی فرهنگ و هنر به شهرستان‌های مختلف انتقال داده شد و با تمرکززدایی از چنین برنامه‌هایی، فرهنگ و هنر به دل نقاط کمتر دیده شده‌ی استان رفت.

در دومین جشنواره فرهنگی و هنری شهرستان مارگون همچون سال گذشته، شاهد شور و نشاط و استقبال گسترده مردمی بودیم.
در این جشنواره، مصلحی _رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مارگون_، ضمن خوشامدگویی به افراد حاضر در نشست، از مشکل آب در این منطقه گلایه کرد و گفت: با وجود این‌که آب در چند قدمی ماست، اما این عشایر از کمبود آب رنج می‌برند.
وی ادامه داد: برق و گاز نیز چنین مشکلی دارد و این مردم از این زیرساخت‌ها محروم هستند.
در ادامه حجت الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور_ امام جمعه شهرستان مارگون_ ضمن تشکر از حضور گسترده در این جشنواره گفت: نباید رنگ دینی ما عوض شود.
وی با بیان این‌که مومن کسی است که رنگ به رنگ نشود، ادامه داد: نباید با فرافکنی و بی‌حجابی، رنگ دینی ما عوض شود.
وی با تأکید بر روحیه عشایری گفت: مردم در مقابل فتنه‌ها ایستاده‌اند؛ ما همه عشایرزاده هستیم و سنت و سبک زندگی اسلامی را تاکنون احیا کردیم.
خواجه‌پور عنوان کرد: وجود ایمان، همدلی، اتحاد و روحیه انقلابی بود که امام فرمود عشایر ذخیره انقلاب هستند.
وی تأکید کرد: والله یک زن و دختر در عشایر وجود ندارد که بی‌حجاب باشد.

امام جمعه مارگون ادامه داد: این روحیه را همه باید به عنوان یک اسوه و الگو از عشایر یاد بگیرند و در خود تقویت کنند.
وی در ادامه به برخی از مشکلات زیلایی پرداخت و گفت: علیرغم نعمت‌هایی که از سوی انقلاب عاید این منطقه شده، اما بخش زیلایی هنوز از استقرار بخشداری محروم است.
وی افزود: این عشایر و مردمی که ۷۲ شهید دادند، مشکل جاده‌ای و اقتصادی دارند و از معاون سیاسی خواهش دارم در سال ۱۴۰۲ بذل محبت را در حق مردم زیلایی داشته باشد.
حجت‌الاسلام خواجه‌پور گفت: در جوار این جشنواره روستایی بی‌بی خاتونه هست که بیش از یک ماه است که از آب محروم هستند.
وی ادامه داد: از مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارم و چندین بار این مشکل را با پیامک به گوش او رساندم. اما جواب ندادند.
وی افزود: با این همه نعمت، نباید یک روستا از ۲۰۰ متر لوله محروم باشد.
وی گفت: صالحی مدیرعامل آب و فاضلاب استان هیچ اهمیتی به آب شرب این عشایر نمی‌دهد.
خواجه‌پور عنوان کرد: مدیرکل عشایر باید به صورت حضوری در بین این مردم قرار می‌گرفت. اما بی‌لطفی و کم‌لطفی زیادی نسبت به عشایر شده است و امیدوارم این جشنواره ما را به خود بیاورد.
در ادامه این جشنواره کورش رضوانی خواننده معروف کهگیلویه و بویراحمدی دو قطعه موسیقی نازنین ایل و دای نی را به صورت زنده اجرا کرد.
سپس در حین اجرای نمایش فردین یزدانی بود که مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به جمع حاضرین در جشنواره پیوست.
پس از اجرای نمایش، سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: افتخار می‌کنم که ایلیاتی و عشایرزاده هستم.
وی ادامه داد: همچنین افتخار می‌کنم که بخشی از اصالتم را به اصالت ایل بزرگ تامرادی وابسته هستم که به عنوان غیورمردانی دلیر در خطه دلاورخیز مارگون سکنی دارند.
هاشمی گفت: از همه عزیزانی که امروز به افتخار این میزبانی حضور پیدا کرده و تلاش کردند شور و نشاط اجتماعی برپا کنند، تشکر می‌کنم.
وی با بیان این‌که به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار زیادی در مناطق مختلف استان انجام شده است، گفت: سال‌های سال در این منطقه تردد داشتم؛ هیچ امکاناتی در این منطقه وجود نداشت و این امکانات به واسطه تلاش مدیرانی است که همگی مدیر نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تلاش‌ها حق مردم است و این مردم همیشه در حماسه‌ها حضور داشته‌اند و در طول سال‌های گذشته اعلام وفاداری به نظام کرده‌اند.
هاشمی مهر عنوان کرد: حق این مردم بیشتر از این است؛ چرا که این مردم همه سختی‌ها را تحمل کرده و بر عهدی که با امام و شهدای خود بسته‌اند وفادار هستند.
وی تأکید کرد: وظیفه داریم شبانه‌روزی کار کنیم تا شاهد گلایه مردم عزیز نباشینم.
وی با بیان این‌که مدیران جهادی به صورت شبانه روزی کار می‌کنند، گفت: با عنایتی که دولت سیزدهم به مناطق محروم دارد، امیدواریم مشکلات این منطقه رفع شود.
هاشمی مهر در ادامه با اظهار امیدواری از سفر هیئت دولت به استان گفت: مشکلاتی که امام جمعه مطرح کردند را یادداشت کردم و پیگیری می‌کنیم تا مشکلی که این عزیزان دارند رفع شود.
پس از سخنان معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خانم بادست، شعری با موضوع اهمیت حجاب خواند و سپس گروه سرود دختران زیلایی سرودی با محوریت غیرت و اصالت فرهنگی اجرا کردند.
سپس کورش رضوانی‌فر قطعه نازنین ایل را اجرا کرد و گفت: قومی که اصالت ندارد خواهد مرد و هویت ما همین سیاه چادر است.
وی عنوان کرد: هنرمندان ما نه جای مرگ‌شان مشخص است و نه اسکانی دارند و نه از جایی حمایت می‌شوند.
وی در پایان از مسئولین خواست تلاش کنند تا مجموعه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

منتشر شده در :2023/06/09 - 06:06|شناسه خبر: 85123 192 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه